lauantai 21. huhtikuuta 2018

Lapsimessut 2018 - äitien pyhiinvaellus takana


Taas yksi eka kerta koettu! Tällä kertaa rastin voi laittaa "käy Lapsimessuilla"-ruutuun. Me vietettiinkin lasten kanssa koko perjantai messuillen. Jos kerran mennään, niin pitemmän kaavan mukaan näemmä :)

Blogimainonta on siitä ovelaa, että oikeastaan vain se, että vuosi sitten luin hirmuisen monia eri kokemuksia lapsimessuista blogipostausten muodossa, istutti päähän ajatuksen, että lapsimessuille mun kuuluu päästä. Hassua. Mutta niinhän ne mainokset toimii. Ajatus oli jo vuoden marinoitunut päässä, joten huhtikuun lähestyessä selvää oli, että sinne mekin mentäisiin, minä ja lapset.

Mä olen henkeen ja vereen kirppisshoppailija, eikä mulla ole kokemusta esimerkiksi gugguiden jonottamisesta puhelimella tuntikaupalla, tai tällaisista äiti-ihmisten ruuhkaisista tapahtumista. Siksikin odotin näitä messuja pienellä jännityksellä.

Ja kevyesti sitten valitsin junaliput niin, että paikallaoloaikaa jäi kahdeksan tuntia. Siis 8! Lasten kanssa kolmisin.  Elämässä pitää olla vähän haastetta :) Onneksi tosin sain kuitenkin houkuteltua siskon lapsineen mukaan, huomattavaati mukavampaa kun on seuraa. Ja hei, oli tosi kiva nähdä muutamaa tuttua kasvoa! ♥

Kahdeksan tuntia messuja takana, ja mitä jäi käteen? No iloinen mieli ja väsyneet jalat ainakin! Pieniä ostoksiakin tarttui mukaan.



Päivän puuhat



Me ei suinkaan käyty kaikissa aktiviteeteissa mitä olin ajatellut, ihan vaan koska aika meni niin nopsaa ja siksi missattiin suurin osa :D Oikeasti yllätyin, ettei aikaa tarvinnut tappamalla tappaa, vaikka kuten mainitsin, en ole mikään paras ja pitkäjänteisin ostostelija. Lasten kanssa puuhatessa ihan oikeasti miekin olisin saanut toisenkin päivän kulumaan!

Meidän päivään kuului Jamkidsin muskaria, maistiaisia (heh me maisteltiin varmaan kaikkea mitä oli tyrkyllä!), kuperkeikkoja, hyppimistä, poliisi-autoa, Muumeja, teatteriesitys, bobles-rakentelua, herkuttelua, yleistä ihmettelyä ja kiertelyä. Ja minä, kuten ilmeisesti aika moni muukin, olin ihan onnessani ilmaisista lasten smoothieista, Piltin onginnoista ja muista kivoista!

Kuulin että tämän vuoden messuilla olikin entistä enemmän puuhaa lapsille. Peukut sille :) Jossain kohden päivää oli käytävilläkin ruuhkan poikasta, jota muutama vastaantulija kutsui vaunuhelvetiksi. Mun mielestä oli kuitenkin ihan leppoisaa, kun ei kiire mihinkään ollut.  Kovin ruuhkakin taisi olla vain tiettyjen vaatemerkkien läheisyydessä.




Ostostelut


Ja kyllähän siellä messuilla oli kaikkea ihanaa ostettavaakin! Jos olisi ollut tarvetta, niin olisihan sitä voinut ostella enemmän. Tällä kertaa mukaan tarttui pieni lahja lapsen kaverin synttäreille, isommalle tytölle takki Tiitiäinen & Tylleröstä (Reiman second hand), aakkosjuliste KirpunKodista, muutama puinen leikkiruoka Emma's&Mama'sista, sekä mehujehu ja smoothiepussien korkit. Nämä mulla oli ostoslistalla muutenkin, niin ihan mukava juttu että ne messuilta vahingossa käveli vastaan. Melko maltilliset ostokset siis :)

Bonuksena vielä apinakorvikset itselle Rosebudista. Mietin kauan, että viitsinkö, mutta lopputulos mulla aina on, että kyllä mä kuitenkin taidan olla niin lapsi! Just tuollaiset jutut vetoaa muhun :D





Muut kivat


Aktiviteettien ja omien ostosten lisäksi minuu ilahdutti etenkin nämä:

Iloinen heppu -niminen puoti ja sen puinen meikkisetti. Upea!! Meillä isompi tyttö usein kärkkyy lähettyvillä kun meikkaan, on erittäin kiinnostunut hommasta. Mitään muovisia pilipalimeikkejä en aatellut hommata, mutta tällaisen ehkä voisi, jossain vaiheessa.

Nuppuprintin abaut kaikki! Hipelöin mekkoa itselle ja lapsille, kankaita, kortteja, laukkua.. Niin ihania! Ehkä toisella kertaa sitten, ennalta harkittuna :) Toki myös Versoa, Paapiita ja Ommellista kävin kurkkimassa.

Poopua -niminen pieni koju. Kenkärusetteja, nahkakoruja, vauvan leluja. Söpöjä! Vaikken mitään ostanutkaan niin ihastelin pitemmän tovin.

Aktiivisen synnytyksen kuvanottojuliste! Se on musta vaan joka kerta niin hauska :D

Kotileipomo  A-L Sorsa suoraan Pohjois-Karjalasta. Tää on ihan paras, mie olen viettänyt neljä teini-iän kesääni hommissa näillä :) Muistoja, ja ah niin hyviä piirakoita!



Ja hei, vitsi että mulla on reippaita lapsia! Kaikki meni tosi kivasti. Aluksi vauva oli vähän eri mieltä messujen äänitasosta, mutta rauhoittui kuitenkin Manducaan, niin sain tuplarattailla kärrättyä isosiskoa ja samanikäistä serkkutyttöä. Päivä oli niin touhukas, että esikoinen pyyteli puoli neljän aikaan, että äiti saanko mennä nukkumaan, minua väsyttää! Hän ottikin sitten puolentoista tunnin unet messujen hyörinässä!

Mukava reissu siis kaikenkaikkiaan! Kiitos bloggaajapassista Lapsimessuille!



Ensi vuonna sitten taas uudestaan! 


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti